Metoda Pritikina

<p>Nathan Pritikinbył specjalistąodżywienia, nie lekarzem. W1958 roku wykryto u niego chłoniaka złośliwego (raka węzłów chłonnych). Podobno stwierdzono też bardzo znaczące odchylenia od normy w elektrokardiogramie wysiłkowym, jaki mu w tym czasie zrobiono. Inne badania układu sercowo-naczyniowego nic szczególnego nie<!–more–> wykazywały, ale poziom cholesterolu wynosił 280 mg%. Przez długie lata, aż do śmierci w 1985 r., pan Pritikin kontynuował terapię z powodu chłoniaka. Zapisał się w pamięci Amerykanów jako autor programu leczniczo-profilaktycznego opartego na diecie i ruchu. Wpłynął on na styl życia tysięcy moich rodaków. Wiele osób woli metodę Pritikina od diety polecanej przez American Heart Association (zwracam jednak uwagę, że zwolennicy Pritikina uważają, iż nie jest wystarczająco radykalna nawet najostrzejsza III wersja tej diety!).</p><p> Decydując się iść za radami Nathana Pritikina można to realizować na dwa sposoby: indywidualnie lub w grupie kuracjuszy. Jeśli pozostaje się w domu, trzeba zapoznać się z dietą z książki autora i ustalić własny program aktywności ruchowej, która jest integralną częścią metody Piritkina. Kilku moich pacjentów tak zrobiło i byli zadowoleni z wyników. Jeżeli jednak komuś potrzebna jest większa dyscyplina, motywacja i kontrola, może zamieszkać w centrum Pritikina na okres trzech tygodni, dołączając do niewolniczej, powiedzmy sobie szczerze, grupy. W takim ośrodku kładzie się bardzo duży nacisk na motywację. Na każdej wspólnej sesji mówi się o tym, jak ważne jest dla zdrowia obniżanie poziomu cholesterolu i uaktywnienie się ruchowe.</p>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie