Można jeść wszystkie warzywa w dowolnych ilościach

Można jeść wszystkie warzywa w dowolnych ilościach, owoce też wszystkie, ale tylko raz dziennie i nie więcej niż pół szklanki – oczywiście nie słodzone. Co w takim razie jeść na deser? Oprócz nie słodzonych owoców – nie słodzone galaretki, lekkie ciasto na samych białkach i bez tłuszczu, owocowe lody bez cukru.

Wobec ewidentnych dowodów na to, że ograniczenie ilości cholesterolu przyjmowanego z pokarmem wyraźnie rzutuj e na ogólny poziom cholesterolu w ustroju, kardiolodzy amerykańscy skorygowali zalecaną dotąd oficjalnie bardzo liberalną dietę. Ogłosili nowe zalecenia w nadziei, że Amerykanie będą się do nich stosować. Jest to program dietetyczny opracowany w następujących trzech wersjach:

WERSJA I – najbardziej liberalna ze wszystkich trzech, przeznaczona dla każdego w wieku powyżej dwóch lat, kto ma poziom cholesterolu poniżej 220 mg% i w jego rodzinie nie występowały choroby serca. Celem tej diety jest zmniejszenie spożycia tłuszczów o 20 procent i cholesterolu do dwóch trzecich ilości wyjściowej. Przeciętny Amerykanin spożywa z pokarmem około 500 do 750 mg cholesterolu dziennie. Przestrzeganie proponowanej diety oznacza zmniejszenie tego spożycia do około 300 mg dziennie. Tylko 30 procent wszystkich kalorii powinno pochodzić z tłuszczów -nasyconych, oraz wielo- i jednonienasy- conych – najlepiej reprezentowanych w diecie w równych częściach. (Oliwa z oliwek jest tłuszczem jednonienasyconym, oleje arachidowy i kukurydziany to typowe tłuszcze wielonienasycone, a wszystkie tłuszcze zwierzęce są nasycone).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie