Zwolennicy gimnastyki

Zwolennicy gimnastyki często lubią ćwiczyć wieczorem, a zestawy urządzeń, jakie mają w domu, trzymają nawet w sypialni i bezpośrednio przed snem siadają na rower, wchodzą na ruchomą bieżnię lub zasiadają do wiosłowania. Ćwiczą po to, żeby spalić zjedzone na późny obiad czy kolację kalorie oraz żeby się zrelaksować przed snem. Pierwszy cel osiągają, drugiego nie. Proponuję znaleźć na to czas w ciągu dnia, nie ćwiczyć później niż na parę godzin przed snem, a na pewno nie bezpośrednio przed położeniem się do łóżka.

Zamiast ćwiczeń ruchowych lepiej przed snem zrobić kilka ćwiczeń oddecho-wych. Powoduje to gromadzenie się dwutlenku węgla we krwi, co daje efekt uspokajający. A należy to robić tak: wykonać powoli trzy głębokie wdechy, po każdym robiąc pełny wydech. Pod koniec trzeciego wydechu przestać oddychać tak długo, jak to możliwe. Taki cykl powtórzyć 5-8 razy. Wiele osób potwierdza, że ma to skutek relaksujący i ułatwia zaśnięcie.

By noc była regenerująca, trzeba zadbać o higienę snu. Przegrzane i suche powietrze w sypialni wysusza śluzówkę nosa, zatkany nos utrudnia oddychanie i zaburza sen. Optymalna temperatura w sypialni to I8-I9°C. Łóżko powinno być dostatecznie twarde, żeby stanowiło oparcie dla kręgosłupa, dostatecznie duże, żeby można było wygodnie się na nim wyciągnąć i zmieniać pozycję, a kołdra czy koc nie mogą być za krótkie, żeby nogi nie wystawały i nie ziębły. Najważniejsze to zadbać o dobry materac-sprężynowe są najlepsze, ale może być też z grubej pianki poliuretanowej albo wodny, pod warunkiem że jest prawidłowo napełniony. Materac ma zapewnić pełny komfort i nie należy oszczędzać na nim kosztem jego jakości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie